Over mij

Wie ben ik? + bijscholingen 

"Mijn doel is niet alleen om kinderen logopedisch vooruit te helpen, maar ook om een lach op hun gezicht te toveren." 

Wie ben ik?

Mijn naam is Amber Gijsels. Reeds jarenlang ben ik enorm gepassioneerd in het beroep van een logopediste. In juni 2021 studeerde ik af als logopediste aan Thomas More hogeschool te Antwerpen. Tijdens mijn stages deed ik veel praktische ervaring op rond de begeleiding van articulatie-, stem-, lees-, spellings- en rekenproblematieken. Ik kreeg de mogelijkheid therapie te verlenen aan zowel kinderen als volwassenen in een privépraktijk en in een ziekenhuis. Zo zijn verworven stoornissen mij niet onbekend.

Ik ben gemotiveerd om dagelijks nieuwe zaken bij te leren. Verschillende bijscholingen/opleidingen staan op de planning om mijn kennis binnen de verschillende disciplines bij te schaven.

In februari 2022 startte ik mijn eigen praktijk in Emblem. Hier verleen ik therapie aan kinderen met leerproblemen/-stoornissen (lezen, spellen en rekenen), articulatie- en taalmoeilijkheden. Tijdens de therapieën worden de oefeningen in spelvorm aangebracht om de motivatie en leerkansen van het kind te bevorderen. 

Na het volgen van een intensieve cursus begeleid ik ook ouders van baby's en jonge kinderen (tot 12 jaar) met drink- en of eetproblematieken. 


"Logopedie is levenslang bijscholen. Dit vind ik belangrijk om steeds de meest geschikte wetenschappelijke behandeling aan te kunnen bieden."

Reeds gevolgde bijscholingen

LEZEN & SPELLEN

  • Dyslexiesoftware in de praktijk: en nu?!

  • Lezergame: aanpak voor kinderen die vastlopen in het aanvankelijk leesproces

  • Frans in un deux trois (voor kinderen en jongeren met dyslexie)

  • Postgraduaat 'Leerstoornissen' (2022 - 2024)

REKENEN

  • Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen
  • Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000
  • Rekenzwakke kinderen leren omgaan met metend rekenen en meetkunde
  • Breuken zetten de rekenwereld op z'n kop
  • Postgraduaat 'Leerstoornissen' (2022 - 2024)

TAAL

  • Ervaar TOS: Ervaringscircuit voor professionals
  • Fonologie in de praktijk

EET- EN DRINKMOEILIJKHEDEN

  • Eet- en drinkproblemen bij jonge kinderen
  • Training Kauw Observatie en Evaluatie instrument (KOE)
  • Cervicale auscultatie en Drooling Infants and Preschoolers Scale (DRIPS)

ALGEMEEN

  • Bouwstenen voor een effectief taaltraject op school
  • Ik kan het niet zo fijn! Over fijnmotoriek, coördinatie en faalangst
  • Ik zie het anders! Omgaan met richtingsmoeilijkheden en spiegelen bij kinderen